onsdag 22. januar 2014

Så var det denne bloggen da ..

Hei igjen!
Nå er det en uke siden forrige innlegg, du verden så fort tiden går. Vi har snart vært her i tre uker, og har igjen kun en dag av språkkurset før vi i neste uke skal begynne å jobbe. Det er så mye av språket jeg ikke kan ennå, men det kommer vel. På fredag skal vi på utflukt til en landsby, hvor vi må gå halvannen til to timer for å komme til, det blir moro.


I går var jeg i Cádiz sammen med Ingrid, Roger og John. For å komme dit tar oss tog i fra Jerez, og turen tar omtrent 45-50 minutter. Cadiz by er nok litt større en Jerez, og vi fikk ikke sett hele byen. Vi gikk ut mot kysten og gikk langs kystmuren rundt byen. Det var en fin opplevelse. David, språklæreren vår, sa at Cadiz er identisk med en by på Cuba, og at de i en av James Bond filmene har gjort noe av filminnspillingen i Cadiz. Litt sånn morsomt å tenke på. Etter å ha gått litt rundt i byen gikk vi og spiste en velfortjent lunsj på Burger King før turen gikk tilbake til Jerez de la Frontera.






Vi har i løpet av tiden vi har vært her funnet på en grunn til å feire omtrent hver eneste ukedag, så i dag har vi feiret selveste lillelørdagen. Når et pinnsvin har det bra, da er det godt å være et pinnsvin. Jeg storkoser med nedi her, og jeg tror de andre gjør det også. Vi går i hvert fall bra sammen, og det har ikke vært noen problemer hittil.


En av tingene jeg ville gjøre mens jeg var nedi her, var å ta tatovering, og i dag gjorde jeg det. Føler meg helt crazy! Som forventet gjorde det nokså vondt, men så tok jeg jo tatoveringen på undersiden av armen med relativt tynn hud. Men nå er det gjort, nå er jeg merket for livet, og jeg ble fornøyd med resultatet :) Betalte under halv pris også i forhold til det jeg ville gjort i Norge, så relativt fornøyd. Om det er ønskelig kan jeg poste et bilde av tatoveringen ved en senere anledning, for nå for øyeblikket har jeg plastikk rundt og det er litt blod der.

Un abrazo!

1 kommentar:

  1. Hei, Hans! :-) Kjempebra at du trives såpass godt i Jerez de la Frontera. Lykke til med første arbeidsdag i Jerez, gleder meg til å lese mer om oppholdet ditt.

    SvarSlett