søndag 2. februar 2014

Første arbeidsuke overstått

Hola!

Uke fire er overstått, og det er mer eller mindre en måned siden vi kom. Kan ikke si det føles som vi har vært her så lenge. Tiden går vanvittig fort. Vi har jobba en uke allerede. Skal ærlig innrømme at hverdagen ble ganske annerledes når vi startet på jobb, fikk plutselig ikke så mye fritid om dagene gitt. Men det er jo dette som er grunnen til at vi er her, vi er her for å jobbe. Mitt førsteinntrykk av arbeidsstedet er at det virker som et seriøst sted, og menneskene som jobber der er veldig hyggelige og hjelpsomme. Engelsken deres er som spansken min, så kommunikasjonen blir litt kronglete, men det har gått bra hittil. De skal ha det, de prøver så godt de kan til å få meg til å forstå hva de mener, og det er kjempebra. De prøver å lære meg spansk, og jeg prøver å lære de engelsk. Det vanskeligste har nok vært å sette seg inn i menyen deres. Det er ikke nok med at det er en helt ny meny, den er på et annet språk også. Og som på de fleste andre spanske restauranter er det veldig mye tapas, så det er mange småretter på menyen. Veldig ulikt menyoppsett sammenlignet med norske menyer.

Det er søndag, solen skinner, og jeg skal slappe av resten av dagen og nyte siste rest av helgen. Dere sitter sikkert der hjemme og tror det at solen skinner her hver dag, men dere tar feil. Det har vært veldig mye dårlig vær her i det siste, mange gråe dager, noen med regn, noen med vind, andre med begge deler. For hver solskinnsdag følger det tre gråe dager, minst. Men jeg klager ikke, alternativet hadde vært 20 blå og snø opp til livet :)

Helt på tampen noen tilfeldige bilder:



Kom over denne bilen i går, og bare måtte ta bilde av den. Rompa er helt innklemt, men hva er det ikke litt teip kan fikse?? Det er forresten ikke uvanlig med bulkete biler her nede, for når folk skal lukeparkere rygger de til de treffer bilen bak, for så å ta ny fart. Morsomt å se på.


Teksta på bildet sier vel sitt. De gærne har det godt! :)

1 kommentar:

  1. Hei! :) Det virker som du er fornøyd med arbeidsplassen og oppholdet i Spania. Det er flott!
    Fint om du kan skrive litt om arbeidsplassen, og gjerne ta med noen bilder. :)
    Hilsen Martine, Internasjonalt servicekontor.

    SvarSlett