søndag 6. april 2014

Siste innspurt

Hei alle sammen! :)

Ja nå er det jammen meg ikke lenge til vi kommer hjem og gjør hjemlandet vårt utrygt igjen. 13 uker har gått, kun en igjen. Hvor i all verden har tiden blitt av? Det føles ikke lenge siden vi satt på Gardermoen og ventet på å boarde flyet vårt, og nå er det ikke lenge til vi skal vaske oss ut av leiligheten og reise hjem igjen. Hvordan blir det å komme hjem igjen? Selvfølgelig skal det bli godt å se familie og venner igjen, men samtidig gir vi jo slipp på en helt fantastisk tid vi har hatt her nede, og ikke minst folkene vi har møtt her. For noen vil den omstillingen bli lett, og for andre ikke like så lett. Jeg selv vet ikke helt hvordan jeg takler det, det finner jeg ut av når jeg kommer hjem. Men en ting er sikkert, jeg skal tilbake!

For to uker siden fikk vi nye tilskudd i gjengen vår. Da kom det tre ungdommer i fra Os i Hordaland nedover. De skal bare være her i tre uker, og reiser sammen med oss hjem igjen. Opplegget deres er litt annerledes enn våres, da de har språkkurs samtidig som de jobber. Forrige helg tok vi de med oss til Area Sur og kjørte gokart, og avsluttet med en bedre middag hos söta bror, nemlig Ikea. Tror aldri svenske kjøttboller i brun saus med tyttebærsyltetøy har smakt bedre enn da, nam!

Helt siden vi kom ned til Spania har vi snakket om å reise til Marokko, siden det er så nærme, men fortsatt er på en annen verdensdel. Månedene har gått, og Marokko har vi ikke sett noe til. Så for å erstatte Marokkoturen og få en skikkelig avslutning på oppholdet vårt her, gjorde vi like gjerne noe som sikkert fikk alle mødrene våre til å få et lite hjerteinfarkt og et unødvendig truseskifte, nemlig hoppe i fallskjerm. Og jeg har ikke ord. Så mye adrenalin, spenning og nervøsitet på en gang skal du lete lenge etter. Det å hoppe ut av et fly på 4600 meters høyde og falle i over 200 km/t mot bakken var en skikkelig surrealistisk følelse. Den må oppleves! Og etter fallskjermen er utløst svever man rundt i stillheten der oppe med en helt fantastisk utsikt. Om det er noen av de kommende Spanialærlingene som leser dette, sier jeg bare en ting: HOPP! Ikke tvil et sekund en gang, ikke med tanke på at man betaler under halv pris sammenlignet med Norge.

Det er søndag, solen skinner og det er under en uke til jeg skal hjem. Nå gjelder det bare å nyte siste rest av oppholdet. Resten av dagen tenker jeg går med på å trene, ta en god dusj for så å bare slappe av resten av kvelden. Jeg vet det har blitt litt lite blogging i de siste, men kan nesten med sikkerhet si at det kommer i hvert fall et innlegg til før jeg kommer hjem.

Over og ut.



 
Etter god norsk folkeskikk sendte vi selvfølgelig jentene ut først.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar